Välkomna till en utbildning kring sälj och kundbemötande

Som handledare, verksamhetsansvarig, försäljning/ekonomiansvarig blir frågan om affärsmannaskap viktig. Ett socialt företag/kooperativ som säljer tjänster till offentlig sektor, företag eller privatpersoner behöver alltid utveckla sin relation med kunderna.

Under kursen kommer vi att gå igenom
• hur hitta presumtiva kunder
• hantera kunder
• få en affär i hamn
• leverera en tjänst med hög kundnöjdhet
• hantera missnöjda kunder
• Uppföljning av levererad tjänst, fakturering

Vi tar upp frågorna till diskussion, ni som deltagare får uppdrag att utföra mellan träffarna. Slutresultatet är att bli bättre på att öka intäkter genom ännu nöjdare kunder.

Vi går igenom och tar upp bitar kring prissättning men även hur man kan
• skriva bra offerter
• bemöta argument från kunder som vill förhandla om priset
• leverera mer än vad kunden förväntar sig utan att det kostar för mycket för det sociala företaget
• se till att medarbetare och personal skall kunna må bra och trivas i relationen med kunderna
• arbeta smartare – inte snabbare i leverans till kund

Vi kommer jobba konkret och handfast med övningar och ha ett omväxlande schema

 

För anmälan: ANMÄL DIG 
Senast den 26 april vill vi ha din anmälan. Ange ev. önskemål beträffande specialkost.
OBS! Begränsat antal platser!
Utebliven närvaro debiteras med 300kr.

 

Datum torsdag 3 maj och torsdag 17 maj
Tid: 09.00-16.00, lunch ingår.
Start med fika kl. 08.30

Plats:
Studieförbundet Vuxenskolan SV
Grönelundsgatan 4
521 35 Falköping
Föreläsare är Jan Svensson, Coompanion Göteborgsregionen.